Procesi kakovosti

Procesi kakovosti na AREMI predstavljajo formaliziran, pregledno opredeljen in strokovno utemeljen sistem postopkov, s katerimi zagotavljamo dosledno izvajanje pedagoškega in organizacijskega dela ter stalno izboljševanje vseh ključnih področij delovanja zavoda.

Vsak proces je določen z ustreznim internim aktom ali standardnim operativnim postopkom (SOP), kar omogoča enotno razumevanje, sledljivost, odgovornost in primerljivost skozi leta.

Procesi kakovosti so zasnovani tako, da podpirajo:

  • visoko raven pedagoškega dela,
  • učinkovito podporo študentom,
  • strokovni razvoj zaposlenih,
  • dosledno izvajanje regulativnih zahtev,
  • nenehne izboljšave v organizaciji študija.

Ključni procesi kakovosti na AREMI


1. Upravljanje dokumentov in zapisov (SOP2)
Ta proces ureja pripravo, sprejem, posodabljanje, arhiviranje in objavo vseh notranjih aktov ter zapisov.
Omogoča:
  • sledljivost sprememb,
  • enoten dostop do dokumentov,
  • skladnost z zakonodajo in standardi,
  • nadzor nad veljavnimi različicami dokumentov.

2. Komuniciranje in objave (SOP3)
Proces določa način notranjega in zunanjega komuniciranja.
Namenjen je zagotavljanju:
  • pravočasnih in točnih informacij,
  • transparentnosti delovanja,
  • usklajenega obveščanja študentov, zaposlenih in partnerjev,
  • jasnih protokolov za objavo dokumentov.

3. Notranje presoje kakovosti (SOP4)

Gre za strukturiran postopek, s katerim periodično preverjamo:
  • skladnost akademskih in podpornih procesov z zakonodajo,
  • izvajanje študijskih programov,
  • izpolnjevanje standardov kakovosti,
  • učinkovito delovanje notranjih postopkov.
Notranje presoje so temeljna podlaga za izboljšave na vseh ravneh zavoda.


4. Korektivni in preventivni ukrepi (SOP5)

Služijo izpopolnjevanju procesov in odpravljanju neskladij.
Postopek vključuje:
  • identifikacijo neskladij,
  • analizo vzrokov,
  • pripravo ukrepov,
  • spremljanje njihove učinkovitosti.
Na ta način zagotavljamo stalno izboljševanje kakovosti.


5. Spremljanje izvedbe akcijskih načrtov (SOP6)

Proces določa način:
  • priprave akcijskih načrtov,
  • spremljanja napredka,
  • vrednotenja doseženih rezultatov,
  • uvajanja dodatnih izboljšav.
Ta proces podpira PDCA cikel in skrbi za sistemsko izvrševanje ukrepov.


6. Postopki vezani na študijski proces

V kakovost sodijo tudi pravilniki, ki urejajo ključne akademske postopke:
  • priznavanje znanj in spretnosti,
  • preverjanje in ocenjevanje znanja,
  • tutorstvo in pedagoška podpora,
  • izvajanje strokovne prakse,
  • postopki pritožb študentov,
  • diplomiranje,
  • organizacija pedagoškega dela (Akt o NPO).
Ti dokumenti določajo jasna merila, postopke in pravice, kar zagotavlja pravičnost, preglednost in strokovnost študijskega procesa.

Procesni pristop k upravljanju kakovosti

Vsi procesi kakovosti so povezani v celovit sistem, ki omogoča:
  • jasno razmejitev odgovornosti,
  • učinkovito sledenje nalogam,
  • preglednost dela,
  • identifikacijo priložnosti za izboljšave,
  • stabilno organizacijsko kulturo, usmerjeno v kakovost.
Zaradi procesnega pristopa so postopki enako razumljivi vsem deležnikom, njihova izvedba pa je neodvisna od posameznikov ali trenutnih razmer.