Procesi kakovosti na AREMI predstavljajo formaliziran, pregledno opredeljen in strokovno utemeljen sistem postopkov, s katerimi zagotavljamo dosledno izvajanje pedagoškega in organizacijskega dela ter stalno izboljševanje vseh ključnih področij delovanja zavoda.
Vsak proces je določen z ustreznim internim aktom ali standardnim operativnim postopkom (SOP), kar omogoča enotno razumevanje, sledljivost, odgovornost in primerljivost skozi leta.
Procesi kakovosti so zasnovani tako, da podpirajo:
- visoko raven pedagoškega dela,
- učinkovito podporo študentom,
- strokovni razvoj zaposlenih,
- dosledno izvajanje regulativnih zahtev,
- nenehne izboljšave v organizaciji študija.
Ključni procesi kakovosti na AREMI
1. Upravljanje dokumentov in zapisov (SOP2)
Ta proces ureja pripravo, sprejem, posodabljanje, arhiviranje in objavo vseh notranjih aktov ter zapisov.
Omogoča:
- sledljivost sprememb,
- enoten dostop do dokumentov,
- skladnost z zakonodajo in standardi,
- nadzor nad veljavnimi različicami dokumentov.
2. Komuniciranje in objave (SOP3)
Proces določa način notranjega in zunanjega komuniciranja.
Namenjen je zagotavljanju:
- pravočasnih in točnih informacij,
- transparentnosti delovanja,
- usklajenega obveščanja študentov, zaposlenih in partnerjev,
- jasnih protokolov za objavo dokumentov.
3. Notranje presoje kakovosti (SOP4)Gre za strukturiran postopek, s katerim periodično preverjamo:
- skladnost akademskih in podpornih procesov z zakonodajo,
- izvajanje študijskih programov,
- izpolnjevanje standardov kakovosti,
- učinkovito delovanje notranjih postopkov.
Notranje presoje so temeljna podlaga za izboljšave na vseh ravneh zavoda.
4. Korektivni in preventivni ukrepi (SOP5)Služijo izpopolnjevanju procesov in odpravljanju neskladij.
Postopek vključuje:
- identifikacijo neskladij,
- analizo vzrokov,
- pripravo ukrepov,
- spremljanje njihove učinkovitosti.
Na ta način zagotavljamo stalno izboljševanje kakovosti.
5. Spremljanje izvedbe akcijskih načrtov (SOP6)Proces določa način:
- priprave akcijskih načrtov,
- spremljanja napredka,
- vrednotenja doseženih rezultatov,
- uvajanja dodatnih izboljšav.
Ta proces podpira PDCA cikel in skrbi za sistemsko izvrševanje ukrepov.
6. Postopki vezani na študijski procesV kakovost sodijo tudi pravilniki, ki urejajo ključne akademske postopke:
- priznavanje znanj in spretnosti,
- preverjanje in ocenjevanje znanja,
- tutorstvo in pedagoška podpora,
- izvajanje strokovne prakse,
- postopki pritožb študentov,
- diplomiranje,
- organizacija pedagoškega dela (Akt o NPO).
Ti dokumenti določajo jasna merila, postopke in pravice, kar zagotavlja pravičnost, preglednost in strokovnost študijskega procesa.
Procesni pristop k upravljanju kakovosti
Vsi procesi kakovosti so povezani v celovit sistem, ki omogoča:
- jasno razmejitev odgovornosti,
- učinkovito sledenje nalogam,
- preglednost dela,
- identifikacijo priložnosti za izboljšave,
- stabilno organizacijsko kulturo, usmerjeno v kakovost.
Zaradi procesnega pristopa so postopki enako razumljivi vsem deležnikom, njihova izvedba pa je neodvisna od posameznikov ali trenutnih razmer.