Sistem kakovosti

Na AREMI zagotavljanje kakovosti razumemo kot temeljno vodilo našega pedagoškega, strokovnega in organizacijskega delovanja. Sistem kakovosti je zasnovan celostno, skladno z evropskimi standardi ESG ter Merili NAKVIS, in omogoča, da se vsi ključni procesi razvijajo pregledno, odgovorno in usmerjeno v stalne izboljšave.

Sistem kakovosti vključuje štiri ključne elemente:

  1. jasno opredeljena načela in politika kakovosti,
  2. strukturo organov, ki so odgovorni za spremljanje in razvoj kakovosti,
  3. formalizirane procese in postopke (SOP), ki določajo način izvajanja kakovosti,
  4. redno samoevalvacijo, notranje presoje in spremljanje kazalnikov.
S takšno ureditvijo zagotovimo, da so študijski programi, podporne dejavnosti, pedagoško delo, mednarodno sodelovanje in strokovni razvoj zaposlenih skladni z zakonodajo, dobrimi praksami ter pričakovanji študentov in partnerjev iz poslovnega okolja.

Organiziranost sistema kakovosti

Za vodenje in izvajanje kakovosti skrbijo:
  • Komisija za kakovost, ki načrtuje, spremlja in presoja delovanje sistemov ter pripravlja samoevalvacijo,
  • Senat AREME, ki potrjuje poročila, strategije, ukrepe in dokumente s področja kakovosti,
  • Upravni odbor, ki skrbi za strateško skladnost in razvoj zavoda,
  • Pedagoški in strokovni delavci, ki s svojim delom uresničujejo usmeritve kakovosti v neposrednem izobraževalnem procesu,
  • Študenti, ki pomembno prispevajo k izboljšavam preko anket, predlogov in sodelovanja v organih odločanja.

Načela, na katerih temelji kakovost

Sistem kakovosti se opira na načela:
  • transparentnosti,
  • strokovnosti,
  • pravičnosti in jasnih meril,
  • partnerstva s študenti,
  • nenehnega izboljševanja,
  • odgovornosti vseh deležnikov.

PDCA – cikel stalnega izboljševanja

Sistem kakovosti na AREMI sledi načelu PDCA (Plan–Do–Check–Act), ki predstavlja temelj sodobnega upravljanja kakovosti:
  • PLAN: načrtovanje, postavljanje ciljev, strategij in kazalnikov;
  • DO: izvajanje procesov in aktivnosti v skladu s politikami in SOP-ji;
  • CHECK: spremljanje rezultatov preko samoevalvacij, anket, analiz in notranjih presoj;
  • ACT: sprejemanje ukrepov za izboljšave in uvajanje sprememb.
Ta pristop zagotavlja, da kakovost ni statičen dokument, temveč živ proces, ki se nenehno razvija in prilagaja.